Rose test
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 An introduction

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Cy

Cy


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 05-07-23

An introduction Empty
BerichtOnderwerp: An introduction   An introduction Emptydo jul 06, 2023 10:16 am

Memory in my veins. My cells in search of you scream. Now I know what I had to be. Fate discovered us once again.

Cy schudde zijn hoofd terwijl hij de deur open duwde. De waterdruppels vlogen van zijn lange haren af terwijl hij naar binnenstapte. Overduidelijk had hij de regen niet verwacht, anders had hij nog een paraplu van huis meegenomen. Nu was hij helemaal doorweekt en was er niks meer over van zijn netjes opgestoken haar. Met een zucht keek hij het café rond, op zoek naar een vrije plek, maar kwam er al snel achter dat alle tafels bezet waren. Natuurlijk. Dat kon er ook nog wel bij. Zijn blik ging naar zijn oudere broer die achter de bar stond en hem een geniepige grijns gaf. Cy kon al wel raden dat hij hem later met zijn binnenkomst zou plagen.

Met een grimas trok hij zijn doorweekte lange jas uit en wou hij naar de bar toelopen, toen hij opeens een hand op zijn schouder voelde. Verbaasd keek hij om en zag hij een jongedame met kort krullend haar en lichte ogen. “Je ziet eruit alsof je wel een zit plek kan gebruiken,” sprak ze met een vriendelijke glimlach en een gebaar naar de lege bank. De lege bank stond tegen de muur aan met een tafeltje ervoor. Daar tegenover stond een stoel waar een tas aan hing. Cy ging er vanuit dat zij daar zat. Cy keek haar nog altijd verbaasd aan. Even ging zijn blik terug naar zijn broer die al deed alsof hij hem niet had gezien. Ze was dus niet een bekende van de familie. Zijn blik ging terug naar de jongedame terwijl hij een glimlach op zijn gezicht plakte. “Dat zou ik op prijs stellen,” Cy antwoordde met een glimlach terwijl hij zich neerzette op de bank. Het kon vast geen kwaad om een gesprek aan te knopen terwijl hij wachtte op de vergadering.

De natte jas werd over de leuning van de bank gelegd, waarna zijn handen naar zijn haar gingen om het haarelastiekje eruit te peuteren. “Ik hoop niet dat ik je tot last ben,” zei hij ondertussen terwijl hij toekeek hoe ze weer plaats nam op de stoel. Meteen schudde ze haar hoofd, haar krullen danste vrolijk rond haar gezicht. Ze oogde wat nerveus terwijl ze bril terug op haar neus schoof. “Nee zeker niet! Ik zag je binnen komen en ik had meteen medelijden met je. Je zag eruit als een verloren verzopen kat,” reageerde ze en giechelde zachtjes. Cy lachte zachtjes terwijl hij eindelijk zijn haar los kreeg en kort zijn handen door zijn haar haalden om het in model te brengen. De blik die naar zijn haren ging, ontging hem niet. “Nee geen verzopen kat!” klonk het plots. Cy keek verrast op. Ze leek nu pas door te hebben wat ze had gezegd en dat het onbeschoft over kon komen. Met een geamuseerde grijns keek Cy haar aan terwijl ze rood aanliep van schaamte. “Niet een verzopen kat,” zei ze nogmaals. “Meer als een machtige tijger die had gezwommen,” poogde ze, al leek zij ook te merken dat er geen redde meer aan was. Opnieuw lachte Cy zachtjes terwijl hij zijn hoofd schuin hield. “Ik had niet op het zware weer gerekend,” reageerde hij. Hij besloot maar niet te reageren op haar eerdere woorden, wetend dat zijn grijns al genoeg had gezegd. Ze glimlachte voorzichtig nu bleek dat hij niet boos was. “Ja, het kwam echt uit het niets uit de hemel vallen,” zei ze terwijl ze een krul achter haar oor drukte, ook al sprong de krul met de zelfde koppigheid weer terug in haar gezicht. Cy gaf een zachte ‘mhm’. “Soms heb je van die dagen waar zelfs buienradar niet de regen kan voorspellen,” zei hij terwijl opnieuw zijn blik ging naar zijn broer achter de bar.

“Ken je hem?” vroeg het meisje zodra ze blik opmerkte. Cy keek terug naar haar en gaf een knikje. “Hij is mijn oudere broer. Hij wou dat ik langs kwam,” legde hij uit. De ogen achter de ronde glazen verwijdde zich. “Oh sorry! Ik hoop niet dat ik je plannen nu dwarsboom!” zei ze meteen terwijl ze haar handen ophield. Cy lachte zachtjes en schudde zijn hoofd. “Natuurlijk niet. Ik vind het wel gezellig,” zei hij met een charmante glimlach. Het meisje glimlachte verlegen en week haar blik af terwijl ze haar handen weer liet zakken. “Ik ook,” antwoordde ze zachtjes. Het was overduidelijk dat dit ver buiten haar comfortzone was, wat Cy ook intrigeerde, want waarom zou je een vreemde aanspreken als je niet graag sociaal was?

Misschien had hij te vroeg gesproken, want plots begon het meisje haar spullen bijeen te rapen. De laptop en kladblok die op de tafel hadden gelegen werden in een tas gestopt, waarna ze opstond en haar jas begon aan te trekken. “Sorry, maar ik moest eigenlijk al onderweg zijn naar mijn afspraak! Nu de regen is opgehouden durf ik eindelijk te vertrekken,” legde ze haar prompte vertrek uit. Cy’s blik ging naar buiten waar de regen even plots was gestopt als het was begonnen. Zijn blik ging vervolgens naar een meid en een jongere jongen die net binnen waren gestapt en nu rechtstreeks naar de deur liepen achterin het café. Beiden waren ze ook doorweekt van de regen. Cy keek terug naar de dame die hem afwachtend aankeek, ook al was het te zien dat ze haast had. Met een glimlach stond Cy ook op. Hij pakte zijn jas en drapeerde deze over zijn arm. “Natuurlijk. Hopelijk kom je nog bij je afspraak op tijd,” zei hij met een glimlach. Het meisje gaf een bredere glimlach en knikte. “Dankjewel! Het was gezellig, tot ziens!” zei ze nog snel voordat ze zich het café uit haastte. Cy zuchtte zachtjes terwijl hij keek hoe ze uit het zicht verdween. Zijn blik ging naar de plek waar ze had gezeten. Een frons trok over zijn gezicht zodra hij iets zag schitteren op de tafel. Nieuwsgierig boog hij dichterbij en ontdekte hij een ketting. Er zat geen juweel of medaillon aan, wat het een lege kale ketting maakte. Toch leek het van goede kwaliteit te zijn. Even ging zijn blik terug naar de straat waar de dame in was verdwenen, voordat hij de ketting in zijn zak stopte.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ly

Ly


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 05-07-23

An introduction Empty
BerichtOnderwerp: Re: An introduction   An introduction Emptyza jul 08, 2023 7:59 am

I've endured it
for quite a while

whether to finish it or not
Met een grijns keek Ly toe hoe Cy naar de bar toe liep. “Had je de regen niet verwacht?” vroeg hij plagend. Cy gaf hem een vermoeide blik en schudde enkel zijn hoofd. “Ik was op weg naar huis, maar Kita moet maar een avondje wachten,” reageerde Cy terwijl hij zich neerzette op een barkruk. Ly grinnikte zachtjes terwijl hij het glas wegzette achter de bar. Hij sloeg de theedoek over zijn schouder heen terwijl hij zijn handen neerzette op de bar. “Die kat redt zich wel,” antwoordde hij. “Pap zegt dat het belangrijk is, dus er is geen keus,” herinnerde hij zijn broertje. Cy gaf een zucht en week zijn blik af. “Hij zegt dat het altijd belangrijk is,” mompelde hij afwezig. Zijn blik gleed opnieuw af naar buiten. Ly merkte de blik op. “Je denkt toch niet aan dat meisje?” vroeg hij. Cy’s bleek ging terug naar Ly. Hij voelde zich betrapt op zijn gedachtes, maar hij zou het niet ontkennen. Ly fronste zodra hij de blik opmerkte. “Je weet dat het niet verstandig is,” herinnerde Ly Cy er opnieuw aan. Cy gaf nog een zucht, waarna hij opstond en ook naar de deur toe liep achterin de bar.

Ly volgde zijn broertje kort met zijn ogen. De jongen verdween in de ruimte. Ly zuchtte zachtjes. Hij wist dat het zijn taak was om de familie bijeen te houden en zijn broers en zussen te leiden in hun rare leven, maar leuk was het niet. Hij wist ook niet wat hun vader van hen wou, maar misschien duurde het kort. Hij keek op van zijn gedachtes toen er een koppel naar binnen liep. Snel glipte Ly vanachter de bar en snelde hij naar de twee toe. “Sorry, maar we gaan vroegtijdig sluiten,” zei hij met een verontschuldigende glimlach. De man keek wat verbolgen op. “Het is vier uur ’s middags,” reageerde hij ook al, maar de vrouw schudde haar hoofd en gebaarde de man om stil te zijn. “Dat is jammer. Dan komen we wel een andere keer langs,” zei ze, waarna de man werd meegesleurd naar buiten. Ly zuchtte zachtjes en liep hen achterna om het bordje op de deur om te draaien. Even keek hij over zijn schouder heen, maar de overige waren bekende gezichten. Hij draaide de sleutel om, waarna ook hij in een rechte lijn naar de deur achterin het café liep. De anderen volgenden hem met hun blik en stonden pas op om hem te volgen zodra hij door de deur was gelopen.

Achter de deur bevond zich een kleine ruimte waar medewerkers zich konden omkleden, konden lunchen en waar wat schoonmiddelen lagen. Ly liep naar een lege hoek naast de bank. Hij hief zijn hand op en maakte de beweging alsof hij een deur opende. Waar eerst niks was behalve een muur, ontstond er nu opeens een zwarte deur die open zwaaide. De ruimte achter de deur was groter dan verwacht. Het was enkel verlicht met kaarsen die in kandelaars hingen op de muur en aan het plafond. Er stonden tafels in een kring opgesteld, met plaats voor ongeveer dertig man. Er waren drie tafels die iets hoger stonden dan de rest. Cy zat aan de linkerkant van de hoogste tafel en Ly nam plaats aan de rechterkant van de hoogste tafel. Zoals verwacht was hun vader later. Ly had hem nog niet gezien, maar hun vader kennende zou hij wel uit het niets verschijnen. De tafels waren van donker eiken hout en leken ook al honderd jaren oud, wat ze waarschijnlijk ook waren. De donkere deur ging meerdere malen open, iedereen die voorheen in het café had gezeten liep nu naar binnen om plaats te nemen aan een tafel. Allen droegen ze een serieuze blik in hun ogen en donkere kleding. Ly was daarin niet anders. Hij had enkel nog een zwart schort om dat hij aan had tijdens het werken. Ook Cy had zich gehouden aan de dress-code en droeg een zwart pak met een rode shirt eronder. De ruimte had geen ramen of andere deuren, allemaal om te voorkomen dat iets of iemand op een andere manier de ruimte binnen kon komen. Het zorgde er echter ook voor dat de ruimte behoorlijk deprimerend aanvoelde. Het hielp niet dat ze enkel hier kwamen als er slecht nieuws was.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gia

Gia


Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 08-07-23

An introduction Empty
BerichtOnderwerp: Re: An introduction   An introduction Emptyza jul 08, 2023 8:41 am

Man in the box


Ondanks het feit dat iedereen al meer dan vijf minuten zat te wachten in de nauwelijks verlichtte ruimte, begon niemand te spreken. Niemand durfde een gesprek aan te gaan of anderen te begroeten ondanks het feit dat iedereen elkaar kenden. De spanning was om te snijden. Het voelde aan alsof er een zuurstof te kort was in de donkere ruimte. Pas toen er een tweede donkere deur verscheen achter de hoogste tafel werden alle blikken erop gericht. De deur ging open en een lange massieve man stapte de ruimte in. De deur werd dicht gedaan en verdween meer. De man nam plaats op de stoel achter de hoogste tafel en keek kort de kring rond om er zeker van te zijn dat iedereen er was. Even bleef zijn blik hangen op één tafel die leeg was. Het was de tafel naast Cy’s tafel. Cy merkte de blik op, maar bleef wijselijk stil. De man gaf hem een veelbetekenend blik, voordat hij zijn blik richtte op de mensen die er wel waren.

“Goedemiddag,” begon hij. “Het spijt me voor de abrupte oproep, maar zoals jullie weten zijn dit soort zaken nou eenmaal niet gepland,” vervolgde hij het gebruikelijke riedeltje. “De Hyle is gezien in het zuiden van de stad, bij de oude suikerfabriek. Het is onbekend waarom ze daar zijn en wat ze van plan zijn. Ze zijn met vijf man en Hell is niet gespot,” kwam de uitleg. Nog altijd kwam er geen reactie van de anderen in de zaal. “Cy en Kyle zullen gaan morgen op verkenning. Hierna brengen ze verslag uit en we zullen vanuit daar verder handelen,” eindigde hij zijn mededeling.

Zijn blik ging naar zijn zoon die nu toch een wenkbrauw fronste. Hij zag de vraag al hangen voordat Cy zijn hand opstak. Een knik gaf de jongen toestemming om te praten. “Ik denk dat Kyle het op het moment druk heeft met andere zaken, zoals school. Ik kan het eventueel wel alleen doen, of met Ly,” stelde Cy voor met een smalle glimlach. Een hint van nervositeit was te vinden in zijn ogen. Gia keek hem enkel aan voor een paar seconden. Een paar seconden van stilte die Cy al vertelden dat hij de verkeerde vraag had gesteld. “Morgen het verslag voordat de zon onder gaat,” zei Gia nogmaals. Cy gaf een knik en Gia stond weer op om door dezelfde deur te verdwijnen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ly

Ly


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 05-07-23

An introduction Empty
BerichtOnderwerp: Re: An introduction   An introduction Emptyzo jul 09, 2023 4:25 am

I've endured it
for quite a while

whether to finish it or not
Gia verdween en daarmee ook de spanning die in de lucht hing. Er ontstonden kleine gesprekken, er werd gelachen en mensen stonden op om weer te vertrekken alsof er niks was gebeurd. Ly stond bij de deur die hij open hield. “Okay mensen, hop hop, we moeten weer verder,” drong hij aan terwijl hij de mensen naar buiten wuifde. Aan het einde van rij was Cy die tot een halt kwam bij hem. Ly wachtte even, maar zodra Cy niet naar buiten liep deed hij de deur weer dicht. Afwachtend keek hij hem aan. “Let me guess, je kijkt er niet naar uit om samen te werken met Kyle,” gokte Ly met een grimas. Cy glimlachte lichtjes en knikte. “Ik weet wel zeker dat die jongen al een week niet naar school is geweest en maar thuis heeft gezeten om te blowen,” mompelde hij. Ly zuchtte zachtjes. “Ik kan wel met hem praten als je wilt,” offerde hij. Hij ging er vanuit dat dat de reden was waarom Cy nog hier was, maar Cy schudde zijn hoofd. “Nee, dat doe ik zelf,” antwoordde hij. “Het zou me meer uitkomen als iemand morgen op de achtergrond meekijkt, mocht het zo zijn dat ik het alleen moet doen,” legde hij uit. Ly fronste lichtjes en sloeg zijn armen over elkaar. “Je weet dat pap zei dat je het samen moest doen,” zei hij nogmaals. Cy zuchtte zachtjes. “Alsjeblieft Ly.” Ly zuchtte nogmaals. “Oké goed, maar als pap ernaar vraagt beantwoord ik hem niet,” voegde hij snel de disclaimer toe. Ly knikte snel. “Is goed, bedankt,” reageerde hij snel en schoot de deur uit voordat Ly zijn gedachten zou veranderen. Ly slaakte nog een zachte zucht. “Waarom moet het altijd moeilijk,” mompelde hij, waarna ook hij uit de ruimte liep en de deur weer verdween.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





An introduction Empty
BerichtOnderwerp: Re: An introduction   An introduction Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
An introduction
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Rose test :: Cyty :: The Little Lion-
Ga naar: